-RNA92-

My photo
Roll on your life so that you can taste each side of your life evenly.. =)

Friday, July 12, 2013

Medik versus Muzik

Salam and hye..

Sekarang nak cerita topik "medic vs music entertainment".. Ada orang kata macam pelik je line medic mixed up dgn line music.. macam x kena je..

Sape yang kata tu? Mana ada pelik.. Medic is a course of study, music could be one of the hobby.. x pelik langsung.. okay je.. bole release tension skali skala lepas penat study.. Jangan la kita suka sgt judge minat seseorang lepas tu cakap pelik..

hurmmm.. masyarakat kita sering dihantui dengan stigma2 yang x masuk akal. sekarang zaman dah moden.. anak-anak muda pon makin bijak dalam macam2 hal tapi pastikan tidak jauh tersasar dari akidah..

tak salah mencuba pelbagai aktiviti atau perkara yang kita rasa nak teroka asalkan kita tahu batas-batasnya.. tak susah kan?

macam saya sendiri, saya jadikan medic sebagai priority saya dan cita-cita saya.. muzik pula sebagai hobi saya, kalau berjaya kedua-duanya lebih baik.. :)

Jangan sempitkan pemikiran, cuba luaskan pandangan.. baru la kita bole maju ke hadapan..
Allah beri kita akal untuk bezakan baik dan buruk. Oleh itu, pandai-pandailah bawa diri dalam apa sahaja bidang yang kita ceburi..

** Ini cuma pandangan peribadi.. kalau ada silap, mohon betulkan saya..**

sekian,
-nurulainputra-

No comments:

Post a Comment